söndag 25 mars 2012

Sommartid!

Hej på er.
Nu har nästan en helg till gått. Även om det är jobbigt med en dag som är en timme kortare än alla andra så tycker jag att det är helt underbart med sommartid. Har hunnit med mycket här hemma idag iallafall. Har bakat sockerkaka, tårta och rensat lite i rabatterna. Både påskliljor, tulpaner och krokusar är påväg upp nu. Det är så roligt när det börjar växa i rabatten varje år. Hade syster och hennes kille över på fika, det tog vi självklart ute i solen på framsida. Så mysigt. Som sagt blev det en tårta imorse också. Bilder kommer här nedan.





Denna tårta gjorde jag lika dant som min citrontårta med ljusa bottnar, marängbotten, lemon curd, grädde och choklad. Den är täckt med grön och vit marsipan. Eftersom att födelsedagsbarnet ville ha blomma på tårtan så gjorde jag en i marsipan som är lite lättare och godare att äta än en i sockerpasta. Han verkade väldigt nöjd iallafall.

Nu ska jag återgå till köket igen och ta tag i våfflorna. Det är ju våffeldagen idag och vad ska man annars fira den dagen med annat än med våfflor. Ha det gott alla där ute och fortsatt trevlig helg!

Vill även passa på att gratta Simon. Hoppas födelsedagen blev bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar