fredag 2 januari 2015

Mörka praliner med mint fyllning

Hej.
Idag hade jag tänkt bjuda på recept på mörka praliner med mint fyllning. Väldigt goda enligt mig. Jag har gjutit skalen i min pralinform i hårdplast. En beskrivning på temperering och hur man gjuter skal hade jag tänkt att jag skulle få upp här på bloggen vid något tillfälle. Hoppas jag kan få till det snart.

Här nedan kommer länken till receptet som jag använt som fyllning.

http://bakebelieve.blogg.se/2013/april/

Det är receptet "mint tryffel" jag har använt mig av.

Hoppas ni får en fantastisk helg.

Kram






3 kommentarer:

  1. Mums så gott! Det är så roligt att du har kommit igång med bloggandet igen - du inspirerar mig! Vi måste försöka träffas snart, saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Tack Ester! Ja det känns jätteroligt. Vi måste absolut ses snart igen! Saknar dig också!

    SvaraRadera
  3. Mammas bästa ba
    kblogg

    SvaraRadera