söndag 9 september 2012

Födelsedagstårta

Hej alla där ute.
Nu tar jag en paus i städningen och bakningen här hemma och bloggar lite. Ikväll blir det kalas för mig och min syster här hemma. Har bakat Louise spis, verry cherry chokolate cake. En kollega till mig på jobbet gjorde en sådan och jag tyckte den var helt underbar. Allt gick bra tills ganachen skulle på. Den fick stå i kylen och svalna i en kvart men blev ändå inte stel. Jag tänkte att den kanske stelnar när man har den på tårtan men det gjorde den inte. Såhär blev resultatet.
 
 
 
Inte nöjd alls faktiskt men bättre lycka nästa gång. Tråkigt när det inte blir som man tänkt sig. Hoppas ni alla får en underbar söndag.
 
Kram kram

3 kommentarer:

  1. åh den ser ju gudomligt god ut! Tycker inte det gör något att ganachen inte stelnade, de var säkert jättegott ändå!

    Gillar du choklad? Då är kanske mitt senaste inlägg något som kan falla dig i smaken, en bonus är om du gillar julen och dess smaker :) Kika gärna in om det låter intressant :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Bättre sent än aldrig. Kollade in din blogg och det var absolut inte sista gången. Jättemysig var den! Tårtan blev god trots utseendet. Tack för din kommentar. Kram

      Radera
  2. Jag tycker den blev jättefin! Det är så snyggt när det rinner ner på kanterna :) Kram till min fina vän!

    SvaraRadera